Witamy Gościu!
Cześć z zDolnegoŚląska
przeglądających: 1 (1) Gość
Jeśli jesteś tu pierwszy raz, napisz kilka słów o sobie. Zaczynasz przygodę z nartorolkami i chcesz się dowiedzieć co i jak? Tu z pewnością zyskasz odpowiedź i wiedzę.

TEMAT: Cześć z zDolnegoŚląska

Odp: Cześć z zDolnegoŚląska 6 lata, 8 mies. temu #9961

  • Matek
  • Platynowy forowicz
  • Offline
  • Posty: 899
  • Oklaski: 11
Zwróć uwagę, czy masz ustawione dobrze hamulce. Ogólnie do ustawień rolek Skike i podstaw jazdy bardzo dobrze przydaje się aplikacja na androida o nazwie "Skike Easy Guide".

Natomiast co do jazdy w terenie, to nie ma się na nią "rzucać" w początkach nauki, ponieważ można się wręcz zniechęcić. Najpierw trzeba dobrze wyrobić sobie nawyki i technikę na asfalcie i dopiero wtedy ruszyć w teren. Teren wymaga co najmniej 2 razy tak mocnej pracy w rękach i nie wybacza błędów w technice

Odp: Cześć z zDolnegoŚląska 6 lata, 8 mies. temu #9962

  • PiotrP
  • Ekspert
  • Offline
  • Posty: 124
  • Oklaski: 2
Witam kolegę zDolnegoŚląska.

Pytanie do Matka.
Mam niewielkie doświadczenie. Jak można to sprawdzić czy końcówka jest zimowa czy letnia. Jeżdżąc czasami kij się ślizga ale nie jest to bardzo dla mnie uciążliwe. Co jakiś czas ostrzę i jest dobrze.
Ostatnio zmieniany: 6 lata, 8 mies. temu przez PiotrP.

Odp: Cześć z zDolnegoŚląska 6 lata, 8 mies. temu #9963

  • Matek
  • Platynowy forowicz
  • Offline
  • Posty: 899
  • Oklaski: 11
PiotrP napisał(a):
Pytanie do Matka.
Mam niewielkie doświadczenie. Jak można to sprawdzić czy końcówka jest zimowa czy letnia. Jeżdżąc czasami kij się ślizga ale nie jest to bardzo dla mnie uciążliwe. Co jakiś czas ostrzę i jest dobrze.


Pierwsze co, to z reguły widać już po kształcie choć nie zawsze) i ich kolorze (samego ostrza). Zimowe często mają kolor ostrza wpadający w srebrny i dość często plastik zintegrowany ze sporym talerzykiem. Letnie mają ciemny odcień metalu i z reguły dłuższą końcówkę o ostrzejszych krawędziach, a plastik rzadko kiedy ma daszek, jeśli już to niewielki.
Wiadomo, stępieniu ulegają również letnie, ale z reguły wolniej niż zimowe.
Za tę wiadomość podziękował(a): PiotrP

Odp: Cześć z zDolnegoŚląska 6 lata, 8 mies. temu #9964

  • zubi
  • Świeżak
  • Offline
  • Posty: 13
  • Oklaski: 0
Ustawienia hamulców testuję. Po chwili jazdy trochę je podniosłem, ponieważ za bardzo hamowałem. Myślę, że to kwestia pewności jazdy. Na pewno "zatrybiłem" hamowanie z górki z wysuniętą jedną (u mnie prawą) nogą. W mojej okolicy hamowanie to podstawa - dookoła podjazdy i zjazdy

Odp: Cześć z zDolnegoŚląska 6 lata, 8 mies. temu #9965

  • Matek
  • Platynowy forowicz
  • Offline
  • Posty: 899
  • Oklaski: 11
W skikach najprościej hamulce można ustawić następująco (przyda się druga osoba do pomocy):
1. Poluzowujesz zaciski w hamulcach.
2. Stojąc w rolkach, na lekko ugiętych nogach w pozycji do jazdy, druga osoba dociska płytki hamulcy do koła.
3. Prostujesz nogi w kolanach, płytki hamulca dociskają się do koła.
4. Uginasz ponownie kolana w pozycji do jazdy. Płytki hamulca są podniesione do właściwej pozycji do hamowania i kiedy jedziesz we właściwej pozycji na lekko ugiętych kolanach, nie hamują koła podczas jazdy, natomiast podczas hamowania dwoma hamulcami poprzez odchylania ciała do tyłu, szybko reagują na docisk.
5. Druga osoba dokręca zaciski hamulcy. Dobrze jest je potem jeszcze skręcić "na maksa" podczas hamowania działają tak duże siły, że jak skręcisz za lekko, mogą się trochę przesunąć jeśli będą za lekko skręcone.

Tylko pamiętaj: prostowanie kolan służy tylko do ustawiania hamulcy - NIGDY tak nie hamuj, ponieważ przy dużej prędkości polecisz do przodu! Hamowanie dwoma hamulcami odbywa się tylko poprzez odchylenie ciała do tyłu mając kolana ciągle lekko ugięte. Można też oczywiście hamować jedną rolką tzw telemarkiem. Wtedy można hamulec rolki hamującej podnieść trochę wyżej, żeby móc nogę wysunąć bardziej do przody podczas hamowania.
Ostatnio zmieniany: 6 lata, 8 mies. temu przez Matek.

Odp: Cześć z zDolnegoŚląska 6 lata, 8 mies. temu #9966

  • zubi
  • Świeżak
  • Offline
  • Posty: 13
  • Oklaski: 0
O hamowaniu na prostych kolanach już się przekonałem osobiście. Co prawda nie przewróciłem się, ale było blisko. Na jakimś filmiku na YouTube gość z Holandii pokazywał hamowanie na prostych kolanach i dziełem się, co robię nie tak. Ale widziałem, żeby tak nie robić.

Newsletter

Informacje o nartorolkach na twój e-mail, wygodnie i bezpłatnie.
Akceptuję regulamin biuletynu
Biuletyn nartorolki.pl to cenne źródło wiedzy o nartorolkach, rolkach terenowych i nordic blading.