Po przejechaniu na v9 z kołami 200 mm, 40 km rajdu w Poznaniu parę rzeczy już mogę na ich temat powiedzieć.
Dla nowych osób - jeśli nie przestraszą się ich rozmiaru (wizualnie są spore) mogą być nawet łatwiejsze do nauki niż aktualne modele z kołami 150 mm, ponieważ koła 200 mm, są szersze i stabilniejsze, dzięki temu łatwiej na nich utrzymać równowagę. Wczoraj jak wskoczyłem na swoje v8, to dobrą chwilę musiałem się przyzwyczajać do tych mniejszych i węższych kół
Faktycznie możliwości terenowe są większe, ale to raczej odczują osoby jeżdżące w terenie, gdzie zdarza się więcej miękkich i piaszczystych nawierzchni. Tutaj koła 200 mm powinny się bardziej sprawdzić niż 150-ki. Jeśli jednak ktoś ma trasy typowo ubite, szutrowe lub z nierównym asfaltem, to i koła 150 mm spokojnie dadzą radę.
Trzeba też pamiętać, że v9 mają "ruchomą piętę" czego nie mają podstawowe modele od Skike (v07 plus) czy Powerslide'a (XC Skeleton), a co osobom początkującym, lub które wcześniej jeździły na standardowych rolkach, może trochę "przeszkadzać". No i cena to też często istotny element.
Na załączonym zdjęciu, można zobaczyć różnicę w wielkości pomiędzy v9 a v07 plus.