Jak najbardziej da się zainstalować koła 150 mm do ramy modelu v9 (kiedyś też o tym myślałem, ale po roku jeżdżenia na kołach 20 cm nie widzę uzasadnienia żeby to zrobić)
Najlepiej jeśli masz koła od v8. Tam są te same łożyska co w v9, a także płasko zakończone tuleje pomiędzy łożyskiem a ramą.
Potrzebował będziesz wtedy trzech rzeczy:
1. Zestawu podkładek do zwężenia ramy (koszt. ok. 135 zł):
link do zestawu
2. Węższych dystansów na przodzie i końcu ramy (koszt ok. 90 zł):
link do zestawu
3. Ramion hamulca z węższym elementem hamującym (koszt. ok 180 zł chyba za 2 sztuki)
link do zestawu
Wychodzi ok. 405 zł + 45 zł za przesyłkę z Niemiec. Razem ok 450 zł + koszt przesyłki w Polsce, ok. 16 zł.
Jeśli masz koła od v7, to paradoksalnie lepiej mieć od starszych modeli (v07-120) niż od v07 Plus, ponieważ starsze modele miały również płasko zakończone tuleje dystansowe, a Plusy miały tuleje stożkowe. No i musisz się liczyć z tym, że v7 nie miały łożysk jednokierunkowych, a to od v9 pasuje ew. tylko do felg z modelu v8 (i odwrotnie). Do felg v7 był inny typ łożysk jednokierunkowych, można je też kupić, ale to dodatkowy koszt: 170 zł za 2 sztuki.
Chyba że chciałbyś założyć do nich koła PU, ale to kolejny dodatkowy koszt ok 400 zł za komplet kół.