Witamy Gościu!
Rolki w teren do klasyka
przeglądających: 1 (1) Gość
Nartorolki, buty, wiązania, kije, ochraniacze, kaski i wiele innych akcesoriów. Niekończące się dyskusje o markach, nowinkach technicznych, dobieraniu sprzętu itd.

TEMAT: Rolki w teren do klasyka

Odp: Rolki w teren do klasyka 7 lata temu #8884

Jak będziesz korzystał z asfaltu, to po co koła pompowane? Nie lepiej wziąć normalne nartorolki na twardych kołach, których jest duży wybór. One w standardzie są z wiązaniami SNS lub NNN. Jako hamulec można zastosować Skike Wahia.

Odp: Rolki w teren do klasyka 7 lata temu #8885

  • skiffrace
  • Senior forum
  • Offline
  • Posty: 79
  • Oklaski: 0
>>Jenex V2 wyglądają super i w zasadzie maja wszystko czego >>potrzebuję. Jak skuteczny jest ten hamulec?

Jenex V2 moga byc wyposazone w hamulec (na tylne kolo) albo reduktor szybkosci (na przednie).
Nigdy nie uzywalem hamulca z tylu, ale czytalem opinie ludzi ktorzy go mieli i podobno jest on nie bardzo przydatny.

Z drogiej strony, reduktor szybkosci jest BARDZO skuteczny!
Mozna regulowac jego moc, od lekkiego zwolnienia do prawie niemozliwej jazdy.
Uzywam go na zjazdach, a takze czasami na plaskim terenie gdy chce ciezkiego oporu/trudnego treningu.

Dodatkowa przewaga reduktora nad hamulcem jest to ze reduktor raz wlaczasz i trzyma - nie trzeba go noga dociskac jak hamulca.

Odp: Rolki w teren do klasyka 7 lata temu #8886

Jeżeli to możliwe wolałbym nie być ograniczonym sztywno do asfaltu, poza tym pompowane koła są wygodniejsze w zjeździe i nie generują wibracji.

A Twoje Jenex V2 mają blokadę cofania? Gdzie je nabyłeś?

Odp: Rolki w teren do klasyka 7 lata temu #8887

  • Holly
  • Platynowy forowicz
  • Offline
  • Posty: 1480
  • Oklaski: 14
W temacie jenexów / kiedyś byłem zdecydowany na kupno tego modelu. Korespondowałem z producentem i wiem, że są dostępne w kilku miejscach w Europie min. w xskating
www.xskating.com/Nordic-Cross-Skates/Jen...SH_NICFY6UGAodgrwAWA
Nie kupiłem ich tylko dlatego że koła nie są kompatybilne z kołami zakładanymi do Powerslide. No i podobny model Powerslide xplorer classic udało mi się kupić kilkaset zł taniej.

Odp: Rolki w teren do klasyka 7 lata temu #8888

  • skiffrace
  • Senior forum
  • Offline
  • Posty: 79
  • Oklaski: 0
>>A Twoje Jenex V2 mają blokadę cofania?
Tak, sa to nartorolki klasyczne wiec jest to nieodzowne.


>>Gdzie je nabyłeś?
USA. W Polsce moga byc niedostepne, ale ma je sportalbert.de i wysyla do Polski.

www.sportalbert.de/Product.aspx?V2CL150&...;stargetjunction=Any

Jesli chodzi o kwestie poruszana przez Michala: czy naprawde potrzebujesz terenowych rolek?
Twoj #2 jest sluszny - pompowane kola sa bardziej komfortowe i jada lepiej po gorszym asfalcie.
Mysle ze twoja decyzja powninna byc podjeta na podstawie jake trasy/tereny masz dostepne w poblizu.

Odp: Rolki w teren do klasyka 7 lata temu #8890

  • mmm
  • Ekspert
  • Offline
  • Posty: 99
  • Oklaski: 0
Kolego, tylko wiązania narciarskie! Nie pakuj się w żadne Skike V8, to nie ma nic wspólnego z bieganiem stylem klasycznym na nartach. To nieporozumienie.
Tylko coś takiego z hamulcem Wahia:
skike.com/pl/shop/skike/nartorolki-skike..._25.1.1112.7324.html
Ale, generalnie, poruszanie się poza asfaltem to ... Każdy kamyk, każda gałązka, każda różnica w twardości podłoża wybijają cię z rytmu albo wręcz stajesz w miejscu. W sumie mając Skike terenowe, najchętniej poruszałem się po asfalcie lub kostce betonowej.
Przejechałem na Skike V8 400 km, teraz mam Ski Way Twin z, podobno, najwolniejszymi kołami na rynku, a ja nigdy na nartach tak nie śmigałem po śniegu, jak na tych po asfalcie. Jeśli nie zależy Ci, żeby zjeżdżać szybko, to da się kontrolować szybkość zjazdu hamując pługiem. Byle tylko odpowiednio wcześnie zacząć .

Newsletter

Informacje o nartorolkach na twój e-mail, wygodnie i bezpłatnie.
Akceptuję regulamin biuletynu
Biuletyn nartorolki.pl to cenne źródło wiedzy o nartorolkach, rolkach terenowych i nordic blading.