nartorolki.pl > Imprezy > Zapowiedzi > Nie będzie przejazdu Westerplatte-Hel. Będzie Skikome na Kaszebe

Nie będzie przejazdu Westerplatte-Hel. Będzie Skikome na Kaszebe

Nie będzie przejazdu Westerplatte-Hel. Będzie Skikome na Kaszebe

Zamiast ekstremalnego przejazdu na rolkach terenowych z Westerplatte na Hel, 21 czerwca szykuje się towarzyski maraton po Kaszubach na wymagającej trasie o długości 60 km.

Najbardziej ekstremalny w Polsce rajd na rolkach terenowych przez ostatnie dwa lata odbywał się zawsze pod koniec czerwca w nocy, na trasie o długości ponad 110 km prowadzącej z Westerplatte na Hel. W tym sezonie organizator zdecydował o zmianie miejsca imprezy i jej formuły. Dystans nowego maratonu o kryptonimie „Skikome na Kaszebe” będzie blisko dwa razy krótszy, a impreza odbędzie się za dnia. Nadal jednak ma być ekstremalnie, a przejazd nie będzie miał charakteru rywalizacji. Zwycięża każdy, kto pokona dystans.

Celem wprowadzonych do programu modyfikacji, a zwłaszcza radykalnie skróconej trasy, jest zachęcenie większej liczby uczestników do udziału w rajdzie. Organizator – Jodyna z przyjaciółmi z Klubu Katownia z Gdańska – wyznaczył nową, ciekawą marszrutę prowadzącą po Kaszubach. Impreza została zaplanowana na 21 czerwca 2014 roku. Można cały dystans pokonać na rolkach samodzielnie lub w tzw. tandemie, z partnerem jadącym na rowerze, zmieniając się w trakcie rajdu.

Termin

21 czerca 2014 roku – zbiórka w porcie w Pucku w godzinach 08.00 do 08.30, sprawdzenie sprzętu i rozgrzewka do 9:00, odprawa o 9:00 i start o 9:30.

Trasa

Start z portu w Pucku, z którego droga prowadzić będzie ścieżką rowerową nad Zatoką Pucką aż do Gnieżdżewa (5 km), dalej bajeczną trasą poprowadzoną po starym torze kolejowym do Krokowej (17 km) – tu zaplanowano pierwszy odpoczynek, dalej pod górkę na Sobieńczyce, potem stromy i długi zjazd do Jeziora Żarnowiec (5 km), objazd jeziora jego południowym krańcem, po czym droga poprowadzi jego wschodnim brzegiem na północ przez Nadole do Brzyna (drugi odpoczynek). Dalej Prusiewo i długi podjazd przez Gniewino do zbiornika elektrowni (22 km) – tu będzie meta.

Długość trasy to 60 km. Jest wymagająca, gdyż należy się spodziewać na niej podbiegów i zjazdów. Rodzaj nawierzchni: asfaltowe drogi lokalne, ścieżki rowerowe wyłożone kostką i asfaltem. Ze względu na długie zjazdy na trasie organizator sugeruje udział na sprzęcie zapewniającym pewne hamowanie.

Zapisy

Udział w imprezie jest bezpłatny, ma ona charakter towarzyski. Zgłoszenia należy przesyłać do końca maja na adres e-mail: jbuczkowski@go2.pl telefon kontaktowy 692820957. Uwaga! Po zgłoszeniu się należy potwierdzić swój start do 10 czerwca. Zapisując się należy podać także rozmiar koszulki.

Ekwipunek

Organizator sugeruje, aby zaopatrzyć się w lekkie stroje dostosowane do panujących warunków pogodowych, kask, ochraniacze, napoje – minimum 2 litry (nie trzeba całości wieźć ze sobą, część zostanie dowieziona na postoje), lekki plecaczek, kółko zapasowe, ewentualnie pompka, cieplejsze ubrania do przebrania na mecie, rękawiczki, okulary i coś energetycznego na przekąskę. Organizator zapewnia komplet zapasowych kijów.

Element towarzyski

Na mecie rajdu w wieży widokowej odbędzie się ceremonia zakończenia powiązana z wręczeniem dyplomów i pamiątkowych koszulek. Później zaplanowano spotkanie towarzyskie. Szczegóły nie zostały jeszcze ujawnione. Ze względu na niekomercyjny charakter imprezy należy liczyć się z samodzielnym pokryciem kosztów udziału w spotkaniu.

Noclegi

Nocleg z piątku na sobotę najlepiej zorganizować w Pucku lub bliskich okolicach. Jeśli ktoś będzie nocował w Trójmieście to do Pucka można wygodnie dojechać koleją. Jest też możliwość dojazdu z organizatorem z Trójmiasta, ale należy się wcześniej umówić. Po imprezie uczestnicy zostaną odwiezieni do Pucka i do Gdańska.

Portal nartorolki.pl objął wydarzenie patronatem medialnym. Sponsorem rajdu tradycyjnie jest firma rollski.pl – generalny przedstawiciel Skike na Polskę.

Udostępnij:

13 komentarze do “Nie będzie przejazdu Westerplatte-Hel. Będzie Skikome na Kaszebe

  1. Ależ się mylisz, to był spacerek pod koniec 🙂 Szybciej już się nie dało bo jechałem z samych rolek. Na samą myśl o kijkach miałem złe odczucia 🙂 Szukam już od jakiegoś czasu rękawiczek, które będą pasować na moje delikatne ręce (tata też narzekał na szybko robiące się pęcherze), ale jak widać dalej nie znalazłem 🙁

  2. W W Dekatlonie znalazłem bardzo fajne rękawiczki do rugby za 39 zlp, dobre na lato. jodyna

  3. Ja się zastanawiałam, jak się okazało, że można na nartorolkach sportowych, ale mam kłopoty z kręgosłupem, jeżdżę teraz spokojnie tylko po płaskim, do 20 km.

  4. Odcinek do Krokowej jest przyjazny, od Gnieżdżewa jedziesz przez pola i łąki, wąchasz kwiatki i ziółka. Od kRokowej możesz przesiąść się do ekipy technicznej. Zapraszam

  5. Jodyna: brawa za frekwencję. Widać skrócenie trasy to był strzał w dziesiątkę. Ten dystans najwyraźniej jest bardziej dostępny dla większej liczby osób.

  6. Tak to wygląda ale mam nadzieję, że ci co łykną 60 za rok skuszą się na 115. W 2015 wracamy na trasę W-H.

  7. Ja bym został jednak przy obecnej wersji. Moim zdaniem plusem tego przejazdu poza tym, że jest krótszy (chociaż i tak dość wymagający) jest również to, że jest w dzień a nie w nocy. Zresztą, pogadamy sobie o tym na spokojnie po rajdzie.

  8. Jazda nocą ma swe uroki a i noc w czerwcu krótka o trzeciej już brzask. Spytaj się Aleksandra co o tym myśli.Według mnie jest super. Jodyna

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *

nartorolki.pl