Firma, która jest potentatem na rynku sprzętu do jazdy z kijami narciarskimi w terenie naturalnym, do tej pory koncentrowała się na produkcji rolek terenowych. Od sezonu 2015 w sprzedaży pojawią się Skike Rollers – nartorolki do montażu wiązań narciarskich.
Do produkcji nartorolek wykorzystano sprawdzone i przetestowane mosty montowane dotąd w najbardziej zaawansowanym modelu firmy rolek terenowych – Skike V8 (przeczytaj nasz test Skike V8 Lift Cross 2R). Nartorolki w sprzedaży będą występowały w trzech odmianach:
- R8 Speed – z zamontowanymi poliuretanowymi, szybkimi kołami o średnicy 125 mm – do szybiej i łatwej jazdy po gładkich nawierzchniach,
- R8 Cross – z zamontowanymi oponami dętkowymi z bieżnikiem o średnicy 150 mm – do jazdy w trudniejszych warunkach terenowych,
- R8 Nordic – wersja z pompowanymi kołami o średnicy 125 mm z zamontowanymi łożyskami jednokierunkowymi,
- R8 Combi – w których na przedzie znajdujemy pompowane koła terenowe, a na tylnej osi szybkie poliuretanowe – ta opcja pozwala na lepsze wyważenie nartorolki i zoptymalizowanie uzyskiwanych prędkości.
W nartorolkach można będzie stosować koła z łożyskami jednokierunkowymi (tylko przy kołach terenowych) na obu osiach (przednich i tylnych) jak też wyłącznie na przednich. Będzie to umożliwiało jazdę techniką łyżwową i klasyczną.
Dzięki szybkozamykaczom zastosowanym w osiach kół ich wymiana jest łatwa i trwa krótko. Można więc zapatrzyć się w dwa komplety kół (szybkie i terenowe) i montować je na obu osiach w dowolnej konfiguracji.
Sprawdź ofertę największego polskiego sklepu z nartorolkami nartorolkowy.pl.
W nartorolkach Skike, w przeciwieństwie do ich protoplasty – rolek terenowych – nie znajdziemy fabrycznie zamontowanych hamulców. Można będzie jednak skorzystać z opisywanego u nas hamulca Skike Wahia – który jak się domyślamy, został skonstruowany przede wszystkim z myślą o Skike Rollers.
Producent podał na razie jedynie masę nartorolek w wersji R8 Speed – z kołami poliuretanowymi. Jedna nartorolka bez wiązań ma ważyć 963 g.
Skike Rollers po zamontowaniu wiązań identycznych jak stosowane w narciarstwie biegowym będzie można nazwać prawdziwymi nartorolkami. Wielu biegaczy narciarskich ucieszy się zapewne z możliwości jazdy po sezonie zimowym poprawną techniką narciarską nie tylko po asfalcie, ale także bliżej natury dzięki pompowanym i większym kołom niż w sportowych nartorolkach.
Skike Rollers mają trafić do sprzedaży w Europie w kwietniu 2015 roku. W Europie Zachodniej w zależności od wersji mają kosztować od 200 do ponad 300 EUR. W Polsce cena jeszcze nie została ustalona.