Częściowo napisałem je w osobnym wątku o Twinach który założyłem.
Ale tak w skrócie (pomijam tutaj te oczywiste plusy które wszystkie modele mają, czyli skuteczny hamulec, pompowane koła, możliwość jazdy we własnych butach):
1.
Twiny
plusy:
Bardziej zaawansowana konstrukcja (mechanizm uwalniania pięty, blokada cofania przedniego koła, lepiej trzymające zapięcia)
wszystkie śruby mają sposób mocowania jak we współczesnych rowerach, nie potrzeba do nich osobnego klucza
minusy
większa waga (szczególnie dla kobiet może to być odczuwalne)
do zapięć trzeba się przyzwyczaić,
2.
V07-120
plusy
Prostota konstrukcji - tak to też może być plus
Dla kogoś kto nie potrzebuje zaawansowania Twinów, w zupełności wystarczą (są jeszcze vX Solo). Tu w zasadzie nie ma się co psuć. Najwyżej paski mocujące się zużyją, albo opony. Ale to wszystko.
Waga - są naprawdę lekkie
Paski mocujące - Szybko się je zapina
minusy
paski mocujące - słabiej trzymają niż zapięcia w vX'ach, co nie znaczy że niewystarczająco
wyglądają może mnie profesjonalnie niż vX'y
śruby - żeby zmienić koło, trzeba mieć klucz, co jednak jest pewną niedogodnością (zwłaszcza na trasie).
Ale na horyzoncie już niedługo pojawią się V07 Plus, gdzie część zmian będzie na lepsze