Witamy Gościu!
Kręgosłup a twardość mostów nartorolek kompozytowych i aluminiowych
przeglądających: 1 (1) Gość
Nartorolki, buty, wiązania, kije, ochraniacze, kaski i wiele innych akcesoriów. Niekończące się dyskusje o markach, nowinkach technicznych, dobieraniu sprzętu itd.

TEMAT: Kręgosłup a twardość mostów nartorolek kompozytowych i aluminiowych

Odp: Kręgosłup a twardość mostów nartorolek kompozytowych i aluminiowych 7 lata, 3 mies. temu #8630

  • mmm
  • Ekspert
  • Offline
  • Posty: 99
  • Oklaski: 0
@ skiffrace
Wydaje mi się, że tak właśnie jest z kołami Ski Way. "Wykombinowałem", że kupując kompletny model Twin z kołami gumowymi plus zestaw kół PU za 499 zł mogę mieć do dyspozycji (na przykład, w zależności od samopoczucia ) wszystkie trzy modele Ski Way do klasyka, tj. Twin, Duplex i Easy. Zakładam, choć jeszcze o to nie pytałem w sklepie, ale tak wynika ze zdjęć i specyfikacji, że mosty w tych trzech modelach są identyczne.
Hamulce, jak gdzieś wcześniej wspominałem, to rzecz nie do przecenienia. Te od Jenoxa są uniwersalne, czy pasują tylko do ich rolek?
Ostatnio zmieniany: 7 lata, 3 mies. temu przez mmm.

Odp: Kręgosłup a twardość mostów nartorolek kompozytowych i aluminiowych 7 lata, 3 mies. temu #8631

  • mmm
  • Ekspert
  • Offline
  • Posty: 99
  • Oklaski: 0
@ Alicja
Spisałem, po twoim poście, Twiny na straty, ale ... Czy mogłabyś sobie przypomnieć, jak jaki dystans byłaś w stanie pokonać na Twinach startując bezkrokiem odpychając się jeden raz z całej siły? To by dało jakieś pojęcie o oporności Twinów.
Napisałaś, że Twiny są bardzo wolne, wolniejsze od nart, ale nart gdzie? Na torach przygotowanych (nigdy na takich nie jeździłem), czy na przełaj, XC? Smarowanych czy nie? Ja, to pewnie herezja, nie smaruję , jedynie kiedy śnieg jest wilgotny i lepi się do ślizgów, to zwykłą świeczką przejadę.
Ostatnio zmieniany: 7 lata, 3 mies. temu przez mmm.

Odp: Kręgosłup a twardość mostów nartorolek kompozytowych i aluminiowych 7 lata, 3 mies. temu #8632

Twiny to najwolniejsze nartorolki na polskim rynku. Są wolniejsze niż narty w jakichkolwiek, nawet najgorszych warunkach śniegowych. Jeśli zależy Ci, żeby nartorolka stawiała duży opór, to Twiny będą Ci się podobać.

Co do reduktorów prędkości, to jest to fajny wynalazek, ale niestety niedostępny całkowicie w sprzedaży w Polsce. Trzeba kupować za granicą.

Odp: Kręgosłup a twardość mostów nartorolek kompozytowych i aluminiowych 7 lata, 3 mies. temu #8633

  • skiffrace
  • Senior forum
  • Offline
  • Posty: 79
  • Oklaski: 0
>>Te od Jenoxa są uniwersalne, czy pasują tylko do ich rolek?
Nie jestem pewien. Ogolna zasada reduktorow jest ta sama - rolka dociskana do kola, ale moga sie roznic metoda instalowania reduktora na ramie rolki.

>>Co do reduktorów prędkości, to jest to fajny wynalazek, ale >>niestety niedostępny całkowicie w sprzedaży w Polsce. Trzeba >>kupować za granicą.

Byc moze, ale nie jest to problem w dzisiejszej Europie.
Np. sportalbert.de ma duzy wybor i dobre ceny.
To jest ich sekcja czesc do nartorolek, wlacznie z kolkami i reduktorami;
www.sportalbert.de/Hitlist.aspx?cag=1696798

Odp: Kręgosłup a twardość mostów nartorolek kompozytowych i aluminiowych 7 lata, 3 mies. temu #8634

  • Alicja
  • Platynowy forowicz
  • Offline
  • Posty: 1095
  • Oklaski: 4
mmm napisał(a):
@ Alicja
Spisałem, po twoim poście, Twiny na straty, ale ... Czy mogłabyś sobie przypomnieć, jak jaki dystans byłaś w stanie pokonać na Twinach startując bezkrokiem odpychając się jeden raz z całej siły? To by dało jakieś pojęcie o oporności Twinów.


Nie da to żadnego pojęcia, bo przecież nie wiesz ile mam siły. Było mi bardzo ciężko wbiec na twinach podbieg, ale moi koledzy z drużyny dają radę, więc trudno się porównywać do kogoś, kogo nie znasz.

mmm napisał(a):
Napisałaś, że Twiny są bardzo wolne, wolniejsze od nart, ale nart gdzie? Na torach przygotowanych (nigdy na takich nie jeździłem), czy na przełaj, XC? Smarowanych czy nie? Ja, to pewnie herezja, nie smaruję , jedynie kiedy śnieg jest wilgotny i lepi się do ślizgów, to zwykłą świeczką przejadę.


Powtórzę, że duplex najbardziej przypominają bieganie na nartach na dobrze przygotowanych trasach, oczywiście w torach.

I jeszcze jedno, piszesz że nigdy nie jeździłeś w torach, rozumiem więc że biegałeś bardziej turystycznie, niż sportowo. Trudno więc powiedzieć czy masz poprawną technikę klasyczną i czy będziesz umiał ją przenieść na nartorolki. Pewnie i tak głównie będziesz jeździł bezkrokiem. Jeśli chcesz się zmęczyć, biegać siłowo i wzmocnić górę to możesz wybrać twiny. Jednak nastaw się wtedy na "robotę" a nie przyjemność

Odp: Kręgosłup a twardość mostów nartorolek kompozytowych i aluminiowych 7 lata, 3 mies. temu #8635

  • mmm
  • Ekspert
  • Offline
  • Posty: 99
  • Oklaski: 0
@ Alicja
Ależ się bronisz! Albo nie pamiętasz . Ile to było: 1 m, 3m czy 5m? Przypomnij sobie, ja przyjmę, że mam połowę twojej siły i będę wszystko wiedział .
A ile przejedziesz odpychając się mocno jeden raz (zaczynając z postoju, po płaskim równym asfalcie) na Duplexach?

Michał napisał: "Twiny to najwolniejsze nartorolki na polskim rynku. Są wolniejsze niż narty w jakichkolwiek, nawet najgorszych warunkach śniegowych."
Jednocześnie, zamiana tylnych kół w Twinach na koła PU czyni z nich Duplexy, czyli - wg Ciebie - czyni szaloną różnicę:"Powtórzę, że duplex najbardziej przypominają bieganie na nartach na dobrze przygotowanych trasach, oczywiście w torach.".
Dziwne trochę. Fakt, że stoi się głównie na tyle, ale ...

Nie będę jeździł bezkrokiem, nie oszalałem. To ma być przyjemność. I rehabiliktacja. Klasyczny krok z odbicia, może nie doskonały, ale odbicie jest. Taki jak na zdjęciu na twoim profilu. To chyba jest krok z odbicia
Generalnie jeżdżąc na Skike V8 nie miałem żadnego problemu z utrzymaniem równowagi, z krokiem z odbicia, choć to, że tam nie ma wiązań narciarskich i but jest podnoszony nie z przodu, ale w 1/3 długości stopy bardzo utrudnia sprawę. Na niskich nartorolkach z szerokimi kołami i wiązaniami narciarskimi będzie o niebo łatwiej i bardziej naturalnie. No i jeśli dobrze pamiętam, to będę miał na każdej nodze o 1 kg mniej.

W sumie bez spróbowania na żywo nic nie będę wiedział. Dostałem odpowiedź, że rzeczywiście mosty Twin, Duplex i Easy są identyczne, więc mam nad czym myśleć.

@ Michał
Napisałeś:"Co do reduktorów prędkości, to jest to fajny wynalazek, ale niestety niedostępny całkowicie w sprzedaży w Polsce. Trzeba kupować za granicą." - niech dystrybutorzy nartorolek się wstydzą. Tylko nie tłumacz mi, że nie ma zapotrzebowania na te systemy, że się nie opłaca itd.

Tymczasem wszystkim dziękuję za porady, od Alicji oczekuję odpowiedzi (nie wymijającej), do usłyszenia (?), do zobaczenia (?).

Newsletter

Informacje o nartorolkach na twój e-mail, wygodnie i bezpłatnie.
Akceptuję regulamin biuletynu
Biuletyn nartorolki.pl to cenne źródło wiedzy o nartorolkach, rolkach terenowych i nordic blading.